PrivacystatementTerug

Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw persoonsgegevens? 

De geldende privacywetgeving geeft aan dat wij duidelijk moeten maken welke ‘juridische gronden’ we hebben om jouw persoonlijke gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig omdat deze onmisbaar zijn bij de uitvoering van de overeenkomst tussen jou  en Safe Diving. Denk daarbij aan jouw aankoop van een product online of je recht op garantie en voor het inschrijven voor duikopleidingen of duikreizen. Dit is het geval bij:

  • Bestellen online en in de winkel
  • Bezorging
  • Retour & reparatie
  • Contact met onze klantenservice
  • Inschrijven duikcursussen
  • Inschrijven duikreizen en activiteiten

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:

  • Reviews
  • Contact met onze klantenservice
  • Bezoek van de Safe Diving websites
  • Account
  • Nieuwsbrief & e-mail
  • Acties
  • Social media
  • Beelden op social media

Soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief.

De grondslag voor het verwerken van bijzondere persoonsgegevens is van toepassing bij deelname aan een duikopleiding. U vult daarbij een medische verklaring in waarin u vragen beantwoordt die betrekking hebben op uw gezondheid en medische geschiedenis. Als duikschool rust op ons de zorgplicht zorgvuldig om te gaan met cursisten en staat tijdens duikopleidingen hun en onze veilgheid centraal. Daarom schrijft Padi, de certificerende duikorganisatie voor, dat voorafgaand aan deelname aan een cursus of activiteit, de cursist deze checklist invult zodat wij kunnen vaststellen of er medische bezwaren zijn voor deelname. Deze checklist bewaren wij om aan te kunnen tonen dat wij aan onze zorgplicht voldoen.

Wie heeft toegang tot jouw gegevens?

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgdiensten als PostNL, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners als Ideal, creditcard verwerkers, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. PostNL moet je bestelling afleveren op het juiste adres.

Voor duikopleidingen ten behoeve van certificering na het behalen van je duikbrevet dienen wij jouw gegevens door te geven aan de brevet verstrekkende organisaties. Dat geldt ook voor het aanmelden van duikers die deelnemen aan een Padi Instructeurs examen. Voor brevetteringen vanaf Divemaster dienen wij een medische keuringsbewijs mee te sturen met de brevetaanvraag. Deze documentatie wordt door Padi in jouw lidmaatschapsfile opgeslagen onder jouw lidmaatschapsnummer. Vanaf dat moment heb je een rechtstreekse relatie met Padi. Voor het privacybeleid van Padi verwijzen we je naar Padi.com.

Tot slot, we verkopen of leveren jouw gegevens nooit aan derden buiten de bovenstaande partijen.

Waar worden jouw gegevens opgeslagen?

Jouw gegevens worden opgeslagen in diverse databases. Deze databases staan op servers in een rekencentrum in Amsterdam en ook lokaal op servers in onze winkel in Eindhoven. Ondertekende schriftelijke verklaringen worden bewaard in jouw student record file waarin we alle gegevens over cursisten en genoten of onder hande zijnde opleidingen bewaren.

Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

Alle persoonsgegevens die betrekking hebben op handelstransacties in de winkel of online bewaren wij voor een periode van 7 jaar. Dit is de wettelijk verplichte bewaringstermijn voor financiele administratie die de belastingdienst stelt.

Padi vereist dat wij jouw opleidingsgegevens waaronder jouw persoonlijke gegevens en medische checklist bewaren voor de duur van 7 jaar. Daarna vernietigen wij deze gegevens. Wij behouden een overzicht van cursisten die bij ons een opleiding gevolgd hebben. Dit overzicht beperkt zich tot naam, geboortedatum, cursistennummer, certificeringsgegevens.

Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang.

Wat zijn jouw rechten?

Wil je inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen in je account op een van de Safe Diving websites. Of je laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.

Heb je vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Officer van Safe Diving.

Mailen: info@safediving.nl

Schrijven: Leenderweg 143, 5614 HM Eindhoven, Nederland tav Data Protection Officer

Wanneer je niet tevreden bent over hoe Safe Diving omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.

Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?

Wij zijn Safe Diving VOF

Dit is ons KvK-nummer: 17080726
Dit is ons BTW-identificatienummer: NL818510547B01

Je kunt ons zo bereiken:
Bellen: 040-2121812
Mailen: info@safediving.nl 
Schrijven: Leenderweg 143, 5614 HM , Eindhoven